Kryterium dotyczy m.in. tzw. tooltipów - dodatkowych treści pojawiających się w chwili wskazania danego elementu strony kursorem lub z poziomu klawiatury (fokus) i znikające z chwilą utraty wskazania kursora lub fokusu.
Nie dotyczy dodatkowej treści pojawiającej się np. przy aktywnym linku (atrybut title).
Kryterium sukcesu WCAG
Na podstawie autoryzowanego tłumaczenie na język polski.
Kryteria sukcesu - definicja.
WCAG 2.1, kryterium sukcesu: 1.4.13 Treść spod kursora lub fokusu (poziom AA)
Gdy jakaś treść staje się widoczna po otrzymaniu kursora lub fokusu klawiatury, a po ich usunięciu znika, spełnione są poniższe warunki:
- Odrzucone: Istnieje mechanizm umożliwiający odrzucenie dodatkowej treści bez przesuwania wskaźnika myszy lub fokusu klawiatury, chyba że dodatkowa treść przekazuje błąd wprowadzanych danych lub nie przesłania ani nie zastępuje innej treści;
- Wskazywane: Jeśli wskaźnik myszy (hover) może wyzwolić dodatkową treść, wówczas wskaźnik może zostać przeniesiony na dodatkową treść bez znikania dodatkowej treści;
- Trwałe: Dodatkowa treść pozostaje widoczna do momentu usunięcia wyzwalacza aktywacji lub fokusu, użytkownik odrzuca go lub jego informacje nie są już ważne.
Wyjątek: Wizualna prezentacja dodatkowej treści jest kontrolowana przez program użytkownika i nie jest modyfikowana przez autora.